مرکز مشاوره تحصیلی
در تهران و کرج
به صورت حضوری و غیر حضوری
به دانش آموزان سراسر کشور مشاوره تحصیلی تخصصی ارائه می دهد
بسیاری از دانش آموزان
فکر میکنند تنها با تلاش کردن میتوانند به تمام خواسته ها و آرزوهای خود دست یابند
اما باید بدانند تنها تلاش کردن باعث موفقیت نمی شود
فرق زیادی است بین درست تلاش کردن و زیاد تلاش کردن
در ابتدای شروع هر کاری دانش اموز انرژی زیادی دارد دوست دارد ساعت مطالعه
را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد و تمام توانایی خود را برای رسیدن به هدف و نهایتا موفقیت بگذارد
اما با توجه به اینکه مطالعه برای کنکور شبیه به دوی ماراتن است نه دوی صد متر باید مدیریت انرژی را به طور کامل دانست
اگر کنکور را به دوی ماراتن شبیه سازی کنیم و دانش آموز را دونده
اگر دونده تمام انرژی ،خود را برای رسیدن به نهایت سرعت در ابتدا بخواهد مصرف کند
نهایتا بعد از سپری کردن 100 الی 200 متر بعد از شروع انرژی لازم برای ادامه را نخواهد داشت
و خسته شده و از ادامه ی مسابقه باز می ماند.
در نتیجه باید برای شروع هر مسابقه نقشه راه ترسیم کرد و از همه مهمتر مدیریت انرژی را فراگرفت
باید بدانیم چه مسیری در پیش روی ما قرار دارد
چه مقدار زمان برای چه مقدار مسیر مورد نیاز هست
پیچ ها و مسیرهای ناهموار را به درستی بررسی کرد و قدرت شناخت خود را در مقابله با آن بالا برد.
هر دانش آموزی در طول دوران تحصیل احساسات مختلفی را تجربه میکند گاه مثبت و گاه منفی.
گاهی با همکلاسی های خود وارد بحث هایی می شود و مدت ها در ذهن خود این درگیری ها ادامه پیدا میکند
و تمرکز لازم برای درس خواندن را از او می گیرد
گاهی درگیری های لفظی و یا عاطفی باعث می شود الویت ها تغییر کند و
انگیزه های لازم در دانش آموز برای ادامه دادن مسیر خود به خود از بین برود.
زمان بین شروع کردن برای کنکور تا روز کنکور برای اکثر دانش آموزهای موفق یک پروسه ی چند ساله است.
بسیاری از دانش آموزان از همان ابتدای پایه دهم شروع به برنامه ریزی 3 ساله میکنند
و سعی میکنند در طی سه سال تحصیلی خود را برای کنکور آماده کنند.
مرکز مشاوره تحصیلی تهران و کرج
سعی دارد با بهترین تیم مشاوران تحصیلی از بهترین دانشگاه های ایران
به بهترین شکل ممکن کلیه نیازهای دانش آموزان در
مشاوره تحصیلی در شهر های تهران و کرج را
برطرف کند
بعضی از دانش آموزان از پایه یازدهم و بعضی هم از پایه دوازدهم اقدام
به هدف گذاری و شروع برنامه ریزی میکنند.
نمیتوان همه ی دانش آموزان را در یک سطح در نظر گرفت و به همه ی آنها یک برنامه ریزی واحد را داد.
باید دانست هر دانش آموز همانند اثر انگشت خود منحصر به فرد است و باید بر اساس شناخت درست
و در نظر گرفتن نقاط قوت و صعف او برای اون برنامه ریزی شخصی را تعریف کرد
هر دانش آموز براساس خانواده و محیطی که در آن شخصیتش شکل گرفته متفاوت بوده و
مشاور بایستی نسبت به آن محیط شناخت کافی را داشته باشد
تا بتواند زندگی را از زاویه دید دانش آموز به درستی ببیند و بهترین راهکار را در مواجه با
مشکلاتی که پیرامون او رخ میدهد ارائه دهد.
به طور مثال دانش آموزی که مدام به خاطر تفاوت سن بالا بین خود و والدین خود
دچار اختلاف و درگیری می باشد و تمرکز لازم را برای ادامه مسیر ندارد
نمیتواند تنها با تغییرات کوچکی در برنامه ی درسی دوباره به مسیر برگردد.
الویت آن دانش آموز اصلا درس نیست بلکه وجود محیطی آرام و پر از درک است
دانش آموز مدام میگوید والدینم از صحبت های من برداشت های محتلفی میکنند
و همین باعث شده در خانه هم کمتر حضور پیدا کنم و هم کمتر صحبتی بکنم
یعنی اصلا دغدغه ی تحصیلی را ندارد چه به برسد به برنامه ریزی درسی
حال مشاور باید ابتدا شرایطی که دانش اموز در آن روزانه زندگی میکند را به درستی کاوش کند
و شرایط محیطی و افراد تاثیر گذار در زندگی دانش آموز که اکثر اوقات پدر و یا مادر هستند را رصد کند
و در صورت لزوم با مشاوره و راهنمایی
روانشناس و یا روانپزشک محیط را برای ادامه تلاش دانش آموز فراهم کند
سپس در قدم بعدی سراغ تغییر در برنامه ریزی روز مره برود.
گاهی اوقات این تنش ها در خانه و خانواده مداوم بوده و پرهیز از درگیری های فکری نیاز به زمان زیادی بوده
و باعث کاهش کیفیت و تمرکز مطالعه می گردد.
در این مواقع مشاور با توجه به مدیریت زمان محیط های کتابخانه و یا پانسیون مطالعاتی که
به صورت تک جنسیتی فعالیت دارند
را به دانش آموز و یا خانواده ی او معرفی میکند.
بعضی از تنش ها بین دانش آموز و اعضای خانواده طی جلسات مشاوره قابل رفع و قابل حل می باشد
اما یادمان نرود تغییر در رفتار مخصوصا در سنین بالا
نیازمند زمان است و دانش آموز گزینه ی زمان را ندارد در نتیجه باید محیط مطالعه را
برای به دست آوردن هر چه بیشتر تمرکز دانش آموز امن کرد .
الویت تمامی خانواده ها داشتن فرزندی سالم هم از لحاط جسمی و هم از لحاظ روحی می باشد
و الویت های بعدی موفقیت در تحصیل و کسب و کار و آینده می باشد.
اما نوع رفتار والدین گاهی دانش آموز را به شک می اندازد و باعث پرخاش و تنش های مداوم و درگیرهای متعدد میگردد.
مشاور تحصیلی سعی میکند شکاف بین والدین با دانش آموز را پر کند و علاوه بر ایجاد فضایی
آرام و مطلوب ،خانواده را نسبت به عواقب رفتارهای خیرخواهانه
آگاه کرده و بسیاری از اختلافات را با تغییرات رفتاری از بین ببرد و جو خانه و خانواده را سرشار از آرامش و محبت کند.
هر تغییری مخصوصا در رفتار افراد نیازمند زمان ، تمرین و تکرار می باشد.
نباید انتظار داشت با تنها چند جلسه و در مدت کوتاهی کلیه مشکلات دانش آمور و خانواده ی او برطرف گردد.
مشاوره تحصیلی بعدهای مختلفی دارد که در این بخش تنها به یک بخش آن پرداختیم.
امیدواریم خانواده ها با بررسی بیشتر نسبت به انتخاب درست یک تیم مشاور تحصیلی قوی و مجرب ،
و الویت دهی در زندگی فردی دانش آموز
باعث رشد و موفقیت او گردند.
برای دریافت مشاوره تحصیلی با شماره
8037 190 0912
تماس بگیرید